کد خبر : ۲۲۱۰۰۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ساعت ۱۳:۴۷


خوزستان روی 50 درجه می‌ماند

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه گرمای هوای استان در هفته جاری و ارائه هشدارهایی در این زمینه به ستاد بحران خوزستان خبر داد.

 خوزستان روی 50 درجه می‌ماند

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)؛ کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند افزایش دمای استان در هفته گذشته اظهار کرد: الگوی تابستانه همچنان در استان حاکم است و تا اواسط هفته جاری این روند ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این احتمال بیشتر وجود دارد که دمای هوای خوزستان در این هفته به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد برسد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در روز گذشته(جمعه) بیشتر مراکز شهرستان‌های استان دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند؛ دیروز دمای هوا در اهواز، شوش، امیدیه، آغاجاری، رامهرمز و گتوند به 50 درجه سانتی‌گراد رسید.
بهادری با بیان این‌که هشدارهایی در خصوص افزایش دمای هوا در خوزستان به ستاد بحران استان ارایه شده است، تصریح کرد: این موارد از سوی ستاد بحران استان به مجموعه بهداشت و درمان و همچنین اورژانس اعلام شده و در حال حاضر اورژانس و بیمارستان‌های استان جهت مقابله با گرمازدگی افراد آماده هستند.
وی با اشاره به احتمال بروز گرد و خاک در هفته جاری، اظهار کرد: با توجه به وزش باد در کشور عراق این احتمال وجود دارد که امروز و فردا در برخی نقاط استان شاهد گرد و خاک باشیم ولی شدت آن زیاد نخواهد بود و مانع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نخواهد شد. احتمالا میزان دید بر اثر این گرد و خاک به سه کیلومتر برسد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با 50.02 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 24 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شدند. همچنین تغییرات دمای امروز اهواز بین 50 و 32 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

برچسب ها: استان خوزستان دمای هوا کوروش بهادری هواشناسی خوزستان